Heeft mijn moeder te weinig voor haar auto gekregen?

Ze heeft een nieuwe auto gekocht en haar oude auto ingeruild. Ze heeft er €821,- voor gekregen, is dit weinig?

Het is een Suzuki Swift uit 1997. 5-deurs.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hangt er vanaf in welke staat hij was. Wat was de km stand? Waren er gebreken? Zat hij tegen een punt aan dat er grote reparaties noodzakelijk waren? Over het algemeen krijg je altijd minder geld voor je auto als je hem inruilt t.o.v. particulier verkopen, aangezien de dealer er ook aan wil verdienen. Toegevoegd na 3 minuten: Daarnaast is het ook belangrijk of het een diesel of benzine motor is. Zonder al deze details kan er niet worden vertelt of het veel of weinig is.

Dit bedrag voor een 14 jaar oude swift is heel netjes, ook als het een nette auto is. Toegevoegd na 6 minuten: Swiftjes uit die tijd waren te koop voor rond de 10 000 Gulden, ze heeft er omgerekend zo wat tweeduizend Gulden voor terug gehad. Is even afhankelijk van het type, een GTI was kostbaarder maar een "gewone"5 deurs met een 1.2-1.3 motortje is vaak milder behandeld. Daar gaat de handelaar niet op verdienen, eigenlijk zou je kunnen zeggen dat er mogelijk zelfs een verkapte korting gegeven is op de nieuwe auto. Toegevoegd na 3 uur: Zie mijn reactie onder mijn antwoord voor verdere nuancering.

Dit autotje gaat direct naar de handel en is niks ward voor de dealer. Zie het als een leuke korting,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100