Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft mijn moeder te weinig voor haar auto gekregen?

Ze heeft een nieuwe auto gekocht en haar oude auto ingeruild. Ze heeft er €821,- voor gekregen, is dit weinig?

Het is een Suzuki Swift uit 1997. 5-deurs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
634

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gezien de ouderdom en het merk van de auto is dit zeker niet te weinig.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gaf er wel meer voor als er maar 50.000 op de teller stond hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Attitude: Waar haal jij die 50.000 km op de teller vandaan?

Andere antwoorden (3)

Dit bedrag voor een 14 jaar oude swift is heel netjes, ook als het een nette auto is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Swiftjes uit die tijd waren te koop voor rond de 10 000 Gulden, ze heeft er omgerekend zo wat tweeduizend Gulden voor terug gehad.
Is even afhankelijk van het type, een GTI was kostbaarder maar een "gewone"5 deurs met een 1.2-1.3 motortje is vaak milder behandeld.
Daar gaat de handelaar niet op verdienen, eigenlijk zou je kunnen zeggen dat er mogelijk zelfs een verkapte korting gegeven is op de nieuwe auto.

Toegevoegd na 3 uur:
Zie mijn reactie onder mijn antwoord voor verdere nuancering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van hoeveel extra accessoires of korting ze gekregen heeft op haar nieuwe auto. En vooral hoe nieuw die was...
Als die gewoon showroom nieuw is dan hoor je een leuke korting te kunnen krijgen...op die nieuwe dus. En meestal wordt dit verwerkt in de inruilprijs.
In iedergeval heb ik bij aanschaf van een nieuwe (belastinvrije eco) auto ,nieuwprijs 18000, aanzienlijk meer (1285) gekregen voor mijn bijna slooprijpe oude wagen

ps is die nieuwe ook een 2e hands, maar dan jonger, dan lijkt mij het inruilbedrag niet slecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit autotje gaat direct naar de handel en is niks ward voor de dealer. Zie het als een leuke korting,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding