de motor van van mijn auto wil niet starten. Het is denk ik niet de accu omdat de lichten nog wel aan kunnen, maar zou het toch de accu kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (7)

Ik denk dat het OF je accu is OF je startmotor. Ik denk dat je met wt googelen een heel stuk verder komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet, als de accu op is dan gaan de lichten als het goed is ook niet meer aan. Probeer anders met wat vrienden te duwen en dan te starten, dat wil nog wel eens lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste een kans dat je startmotor kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een startmotor vraagt heel veel energie voor een kort moment. Een lamp maar weinig.
Dus als je accu op is branden je lampen nog wel, maar krijgt de accu de startmotor niet meer rond.

Even langs de garage laten meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reageert de startmotor helemaal niet?
Of geeft ie nog een korte poging.

In het eerste geval is vrijwel zeker de startmotor stuk...In het 2e geval levert de accu nog wel wat stroom maar te weinig om de starmotor rond te krijgen.

ps Ik heb zelf het eerste mee gemaakt een keer. Aanduwen/slepen ging nog waarna ik op eigen kracht naar een garage kon komen en daar een gereviseerde startmotor ingebouwd kreeg. Wel heb ik VOOR het aanduwen eerst een paar keer voorgegloeid (noodzakelijk bij een diesel)
Een automaat kun je helaas NIET aanslepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zitten de accupolen goed vast? je zou kunnen starten met het licht aan, als het licht uit gaat is de accu leeg. Als het licht blijft branden is mogelijk het contactslot stuk. Of is het toevallig een automaat? In dat geval kan het ook de schakelaar zijn die de P detecteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat veel mensen vergeten: "De kabels naar de startmotor en de massakabel naar de carosserie
Zitten deze degelijk vast? Zit hier geen overgangsweerstand? " is dat het geval, dan zal hij ook zeker niet starten!
Naar de dealer of goed garagebedrijf, vaak het snelste en de beste oplossing