Wat is de regeling voor autorijlessen nu?

Ik ben 17 jaar (7-feb jarig) en wil graag mijn rijbewijs halen. Wat is verstandiger: wachten tot ik 18 ben of nu al lessen? En zitten er eventuele addertjes onder het gras?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Op je 17e kun je lessen met een rijsimulator. De Verkeersschool geeft de volgende dingen als positief aan als reden om niet te wachten tot je 18e:

• je hebt minder praktijklessen nodig;
• meer ontspannend dus; “lessen zonder
stressen”;
• voordeliger (je voordeel kan oplopen tot wel
E 200,00);
• milieuvriendelijker;
• betere benutting van je lestijd; geen omrijtijden,
files etc.;
• lessen wanneer het jou uitkomt;
• hoger slagingspercentage;
• lesvoorbereiding via internet waar je ook je voortgangsrapportage
terug kunt vinden;
• op moeilijke onderdelen kun je eindeloos blijven
oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je als 17-jarige je rijbewijs hebt gehaald dan mag je wel gewoon auto rijden maar dan moet er altijd iemand naast je zitten die al minstens 5 jaar een rijbewijs heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het slimste is nu vast gaan lessen en op je 18e afrijden, dan mag je gelijk alleen op pad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad nu al gaan lessen. Als je eerder slaagt moet je nog met een coach op de weg, maar na je 18e mag je alleen de weg op. Alle lessen die gehad hebt zijn toch meegenomen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas ben/was je te vroeg jarig om aan de proef mee te kunnen doen, want deze geldt alleen voor personen die bij de start van de proef (1 november) of na de start van de proef 17 jaar oud waren.
Je hebt nog wel voordeel want je mag nu wel al lessen, alleen moet je wachten met afrijden totdat je 18 bent. Als je dan je rijbewijs haalt hoef je NIET met een begeleider te rijden want je bent dan tenslotte al 18.
Addertjes zitten er verder niet onder het gras.
Lekker lessen dus en dan kan je zo snel mogelijk na 7 februari 2012 rij-examen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry minner, ik maak de regels niet; geef ze alleen weer.
Geef mijn mening graag voor een (onderbouwde) betere!
vanaf november mag je op je 16,5 jaar lessen
als je geslaagd bent mag je op je 17de samen met iemand die 10 jaar ervaring heeft rijden op je 18 de mag je alleen rijden.
alleen als je op je 17de bent geslaagd moet je op je 18de verjaardag weer naar de gemeente om je rijbewijs te vervangen