Krijg je bij een tussentijdse toets enkel vrijstelling voor de speciale verrichtingen die je tijdens de toets hebt uitgevoerd, of voor alle?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Erna55
6 jaar geleden
Een tussentijdse toets geeft geen vrijstellingen voor je rijexamen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jawel, je kan vrijstelling krijgen voor speciale verrichtingen.
Erna55
6 jaar geleden
Wordt de tusentijdse toets door je rijschoolhouder afgenomen ?
Inekez1
6 jaar geleden
Volgens mij voor alle, maar om het zeker te weten kun je best even je rij-instructeur vragen. Die is ongetwijfeld beter op de hoogte van de huidige regels. @Erna: https://www.cbr.nl/11183.pp

Antwoorden (1)

Alleen voor de verrichtingen. De examinator controleert wel alles en beoordeeld je hier ook voor, maar je moet hoe dan ook nog het echte examen doen.

Wel belangrijk om te weten is dat als je na deze tussentijdse toets opgaat voor je echte rijbewijs en je zakt, dat dan de uitslag van die tussentijdse toets wordt 'geschrapt'. Je zal bij het volgende examen dan gewoon de bijzondere verrichtingen moeten doen.

Voor meer informatie kijk in de bron.
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"Alleen voor de verrichtingen." En de vraag is nu dus: geldt de vrijstelling voor alle verrichtingen (keren op de weg, fileparkeren, gewoon parkeren, hellingproef etc) of alleen voor die verrichtingen die je tijdens de tussentijdse toets hebt moeten doen? Dat de vrijstelling niet geldt voor het gehele examen is wel duidelijk.