Word er rekening gehouden met dyslectie bij auto theorie?

Ik merk met oefenen dat ik heel vaak de vraag verkeerd lees en daar door ook een verkeerd antwoord geef.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Nee, er wordt geen rekening gehouden met dyslexie bij het standaard theorie-examen.
Wel is het mogelijk een individueel (voorlees)examen aan te vragen. Echter, dit kan je pas aanvragen nadat je drie of meer keer bent gezakt voor het theorieexamen of een medische verklaring hebt van een specialist (bijv. voor dyslexie dus).
De kosten van het theorie examen zijn dan wel twee keer zo hoog. Dus i.p.v. 33,25 kost het dan 66,50. Het kan zijn dat de rijschool nog een toeslag vraagt, maar je kan het prima zelf online regelen, als is het wel veel leeswerk.
Het voordeel van een individueel examen is dat je iets meer bedenktijd krijgt om de vragen te beantwoorden. De eerste zenuwen ben je dan ook vaak kwijt, het kan dus soms ook best helpen bij faalangst!
Overigens is een online theorie cursus (een goede) uitermate geschikt voor mensen met dyslexie. Kijk bijvoorbeeld eens op www.theorieles3D.nl Hier is het hele theorieboek op film gezet en wordt voorgelezen. Mijn nichtje heeft er veel voordeel bij gehad zij ze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja je zou mondeling kunnen aanvragen dan heb je meer tijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk niet. bij mij werd elke vraag en antwoord nog eens voorgelezen (gewoon in zaal, dus voorgeprogrammeerd). heb verder geen dyslexie. dit doen ze waarschijnlijk zodat het niet meer uitmaakt als je slechtziend bent o.i.d.