auto achterlaten in buitenland en is apk verplicht in buitenland?

Als ik met een oudere auto naar bijvoorbeeld Turkije ga, en onderweg verloopt de APK is dat dan een probleem? En als ik die auto onderweg achter moet laten omdat hij stuk gaat, hoe krijg ik hem dan gevrijwaard?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4K

Het beste antwoord

Ook al rijdt men in het buitenland, dit maakt niets uit betreffende de APK verplichting, zolang het een gekentekend voertuig is moet men ook aan de APK verplichting voldoen.

Indien men de auto verkoopt in het buitenland dient men te kunnen aantonen aan wie men de auto verkocht heeft en zal je hem moeten uitvoeren (exporteren)..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bel ff met de RDW. 0900-0739
Zij kunnen je sowieso verder helpen mbt uitvoeren van een auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat probleem kun je makelijk voorkomen laat je auto keuren voor je op vakantie gaat. Eerder keuren mag dus.
12 jaar geleden
als je weet dat je apk verloopt regel je dat toch voor je weg gaat.mag wel eerder maar niet later.