Als ik LPG G3 rij en ook maar iets gas bij geef stottert mijn Volvo 940 enorm. Rij ik op constante snelheid dan heb ik dit niet. Wat kan dit zijn?

Auto is van 1998. Leeftijd LPG installatie onbekend.
Als ik op benzine overschakel heb ik geen enkel probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat er wat sluts zit in de verdamper van de gas installatie. Makkelijk te controleren want onder de verdamper zit een aftapplug en dan kan je losdraaien en dan loopt het spul eruit. Wel vies en smerig goedje probeer het op te vangen in een bakje want je krijgt er haast niet meer weg geveegt. Heb dit ook eens gehad en toen deden ze dat in de garage maar die lui laten de rotzooi er zo uitlopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan, van NGK, speciale LPG-boegies. Bij mij doen deze wonderen. FF goed googlen en je vind ze voor € 10,-/st.
Misschien staat het geheel wat te arm afgesteld. Hoe dit bij G3 afgesteld kan worden weet ik niet. suc6!