Als je vol gas geeft in een auto in een lagere versnelling. Hoe gaat dit dan met de benzine toevoer in de motor?(EXTRA UITLEG)

Komt er dan niet in 1 keer heelveel benzine in de motor, omdat je in princiepen het benzine kraantje vol open zet. Of word dit tegen gehouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Het beste antwoord

Je gas pedaal is een soort kraantje voor je benzine, meer gas is meer benzine. Het gaat hetzelfde als met in hogere versnelling rijden, de motor verwerkt het in de cilinder en drijft de krukas aan, alleen in een lagere versnelling (rijdend) zal hij veel meer toeren maken, wat slecht is voor je motor. Een keer vol gas starten met hele hoge toeren geeft net zoveel slijtage aan je motor als 1000 km rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat hangt af van een aantal dingen.
als je een hele krachtige motor hebt dan slippen de banden gewoon.
als je geen krachtige motor heb dan ga je gewoon optrekken alleen dan wat sneller.
in sommige auto's zit ook een hulpje voor heel snel optrekken. als je dan vol gas geeft met een krachtige motor ga je alleen maar heel snel versnellen zonder dat je slip. traction control heet dit geloof ik.

het is totaal niet slecht voor je motor als je maar goed optijd schakelt