Mijn Volkswagen Polo uit 2000 tikt in de bocht. Wat zou dat kunnen zijn?

Als ik met mijn vw Polo bouwjaar 2000
Door de bocht ga. Begint er iets te tikken aan de rechtervoorkant. Weet zelf niet wat het is. Heb al gekeken of er niks tussen zat. Dat is niet het geval. Iemand idee wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk de homokineet.
Probeer het eens op een parkeerplaats en dan gewoon met lage snelheid (5 tot 10km/u) een rondje te rijden en zo beide kanten op.
Houd er rekening mee dat het gevaarlijk KAN zijn ALS het de homokineet is maar zo klinkt het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een wiellager zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wiellager tikt niet dit maakt een zoemend geluid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wiellager kan wel degelijk een tikkend geluid maken als die versleten is!
Of een loszittend wiel. Als.de.bouten niet goed aangevraagd zijn klinkt het ook zo. Maar ik.gok 75% op.de.homokineet. Zoals.gezegd, parkeerplaats, rustig rijden en scherpe bochten draaien. Je homokineet is het "kniegewricht" tussen versnellingsbak en wiel. Jemoet dus je aandrijfas vervangen en dat is.niet goedkoop! Als.je.handig bent op de.sloop een nieuwe halen is denk ik het handigst...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan dat de velgen daar een beetje los zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een dergelijk probleem gehad met een vw transporter. Bij het uitlijnen bleek dat er iets ruimte op de stuurstangen zat. Links en Recht vervangen om goed uit te kunnen lijnen. Toen was het getik ook weg.