Ik zie tegenwoordig bij sommige afritten een logo dat ik volgens mij ken van de duitse snelwegen. Wordt dit nu in heel Nederland ingevoerd?

En is dit een europese richtlijn of doen wij dit op eigen initatief? Zie afbeelding:

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Nee dit is geen europese richtlijn, maar nieuwe borden. Deze zouden duidelijker voor de automobilist zijn. Als je op de link klikt kom je op een folder van Rijkswaterstaat waar alles in uitgelegd staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

he..is dit nieuw dan?..
ik herken het gewoon als afrit-nummer
of kijk ik nou ergens heel erg overheen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel dat pijltje, naast de 38! Dat is volgens mij nieuw (bij ons dan) maar herken ik volgens mij van de duitse snelwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het wel vaker gezien eigenlijk, en soms ook nog het woord "afrit"dus vandaar dat ik eigenlijk niets nieuws zag :-)
dit is het afrit nummer ingevoerd in de jaren 80 of 90 om het makkelijker te maken een route te plannen sinds die tijd zijn alle afritten ook genummerd,