Welke accu pool moet je eerst aansluiten?

Mijn accu van de auto staat nu op de lader. Welke pool moet het eerst worden aangesloten als ik hem weer monteer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
67.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van opzicht mag niet veel uit. Sluit je rode bedrading ook goed of zwarte bedrading.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moer je weel oppasen dat root hoor bij root en zwart hoor bij zwart

Het beste antwoord

Altijd eerst de pluspool aansluiten om te voorkomen dat je kortsluiting veroorzaakt,welk risico je loopt als je eerst de minpool aansluit en de losse pluspool het chassis van de auto raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is eigenlijk de redenatie met startkabel,
echter het klopt wel, want tijdens het aansluiten van de plus kan je met het gereedschap kortsluiting maken, wat niet kan als de min er nog niet aan zit. (+ dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus eerst de rode (+) kabel, voor alle kleurliefhebbers ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad altijd eerst de rode kabel.
De minkabel kan uitgevoerd zijn in zwart of blauw of groen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad afkoppelen omgekeerd.
Bedankt.