Wat kost het om een nieuwe v snaar op een volvo v40 te laten zetten?

En wat zou er stuk kunnen gegaan zijn aan het blok toen de v snaar knapte?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De waterpomp wordt ongetwijfeld door de distributieriem aangedreven dus geen gevolgen voor de motortemperatuur bij het breken van de v-(multi)riem. Het brandende laadstroomlampje en het uitvallen van de stuurbekrachting is inderdaad het gevolg bij het knappen van deze riem. Het enige wat mogelijk zou kunnen spelen is dat door het uitvallen van de dynamo, de airbag en ABS dit als storingen hebben gesignaleerd. Mogelijk moeten deze storingen even gewist worden.

Als de V-snaar breekt worden alternator en waterpomp niet meer aangedreven. Je krijgt dus onmiddellijk een waarschuwing in de vorm van een rood lampje met het symbool van een batterij. Dat de alternator niet meer aangedreven wordt is niet erg, je hebt immers nog electrische stroom via de batterij. Wat wel erger is als je toch doorrijdt: de waterpomp wordt niet meer aangedreven en de motor wordt niet meer gekoeld, kan dus oververhit raken. Het kan zijn dat de cilinderkopdichting en/of de thermostaat stuk is, en dat zijn inderdaad veel duurdere hestellingen dan de vervanging van een V-snaar. Maar als je geluk hebt blijft het bij de V-snaar, hangt er o.a. van af hoe ver je nog gereden bent met die kapotte V-snaar.

Als de v-snaar knapt vallen de volgende onderdelen uit, de stuurbekrachtiging, de dynamo, de airco. De waterpomp loopt via de distributieriem. Als deze knapt heb je een dure reparatie. Een v-snaar vervangen is tientjes werk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100