Waartoe dienen de rode mini-lampjes aan de achterkant van verkeerslichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (4)

Dan kan de politie aan de andere kant van de kruising zien of je door rood rijdt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om aan de achterkant van een verkeerslicht te kunnen zien of het licht brandt, is een verklikkerlampje nodig. Dat wordt gebruikt door handhavende instanties en verkeerskundigen.
Amadea
12 jaar geleden
Inderdaad, in het verleden was het m.n. bedoeld voor de politie om de rood licht rijders te betrappen. Maar denk vooral ook aan voetgangers binnen de stad die niet willen wachten en het als extra check gebruiken of kruisend verkeer gaat rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij als voetganger dienen die om te zien of ik, ookal is het voetgangerslicht rood, toch alvast een deel van de straat kan oversteken...