Ik ben op zoek naar een (2e hands) auto met lage maandlasten, ik heb maximaal €4000 te besteden. Welke auto's zijn er geschikt voor mij?

Ik ben op dit moment aan het sparen voor een auto. Zodra ik €4000 gespaard heb wil ik een auto gaan kopen. Ik rijd gemiddeld 40 km per dag (4 dagen per week). Hierbij moet ik wel regelmatig filerijden, maar ik kan ook flinke stukken lekker doorrijden op de snelweg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja, ben ook voor de Toyota. Ik heb jaren in een Toyota Corolla gereden, met hele lage onderhoudskosten en zuinig in benzineverbruik. Dus een kleine Toyota zou ik aanraden. In de oudere modellen, zoals de Starlet en de Corolla (niet zo klein) ben je al voor een stuk minder dan €4000 klaar. Maar misschien wil je graag een wat hipper model. Ook de wat jongere Yaris ligt denk ik wel binnen je mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een golf 4 lijkt me wat voor jou;) 1.6 litertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peugeot 107 of een Toyota Aygo. Rijden 1 op 16/17, allrisks verzekerd zo'n 25 euro per maand en geen wegenbelasting. Nadeel is dat ze niet heel ruim zijn, met 4 volwassenen wordt het wat krapjes is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Opel corsa of fiat punto, ford ka (de wat oudere modellen dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm... Smart For Two?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een auto wil met lage onderhoudskosten moet je sowieso naar een toyota kijken. Ik heb er zelf een gehad en nooit wat aan gehad. Mijn vrouw rijd er nu een en die is van 89. Maar daar rijden we al 9 jaar probleemloos mee. Dus ik zou voor een kleine toyota gaan.