Auto volle toeren rijden slecht?

Beste helpers,

Is het slecht als je telkens een benzine Auto vol in de staart trapt tot de rooie toerenteller? (warm gereden)

Heeft dit gevolgen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Oke bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
14K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen les gehad??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt helden, nee geen les gehad..

Het beste antwoord

kan ervoor zorgen dat je auto te warm word. tot gevolg dat je kop pakking smelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een toerenbegrenzer zit er niet voor niets in,ookal issie warm kan het wel kwaad.
Koppakking kan het begeven,radiateur kan klappen,slangen kunnen klappen enz...

Maar je vraag is waarom je auto inhoud op hoge toeren toch ?
Kun je dat toelichten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de gemiddelde zuigersnelheid oploopt tot boven de 19 m/sec. gaat het wel erg snel slijten.
Boring en slag opzoeken slag (in mm) X het aantal toeren/min en dat omrekenen naar m/s.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms wordt het zaakje zo heet dat de hele kop krom trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De krachten op alle bewegende delen worden kwadratisch, of zelfs tot de derde macht groter met het toerental.
Dat houdt in dat je motor veel (veel!) sneller slijt als hij zo zwaar belast wordt. Hij zal waarschijnlijk flink olie gaan gebruiken, en niet de 100.000km halen...
Een moderne motor die rustif gereden wordt haalt met gemak 3 tot 4 ton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slijtage aan jou motorblok zal veel hoger liggen dan bij normaal rijden .
Denk alleen eens aan de zuigers en de lagers .
Omdat een gewoon motorblok er niet op gebouwd is om met zulk hoog toerental te draaien .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Incidenteel in het rode is geen probleem maar kennelijk 'telkens' is toch voor de levensduur niet bevoordelijk. De grote vraag is ook; waaro?