Volgens de wet mag je in de auto alleen handsfree bellen. Hoe zit dat als je je op een privé terrein ipv de openbare weg bevindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Het beste antwoord

Mits het prive terrein is afgesloten van de openbare weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Prive is prive,daar mag je zelfs zonder rijbewijs rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Je mag er zelfs lekker dronken, zonder rijbewijs bellen in de auto ;-)
Dat ligt eraan van wie dat privé terrein is en welke bepalingen daar van toepassing zijn.
Als het je eigen terrein is mag het dus wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn rebelse jaren heb ik ooit eens geparkeerd op de oprijlaan van de burgemeester (of de provincie). Het was in Groningen of Leeuwarden. Er stond een bordje Privé terrein. En dan mag de politie je niet wegslepen of bekeuren. De gemeente moet dan een civiele procedure beginnen. Lang geleden overigens. De bekeuring heb ik nooit hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha wat een goeie! Maar kon de burgermeester je niet laten afslepen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het weekend, tussen 10 en 2 uur. En bovendien, je mag het pas wegslepen na toestemming van de rechter: civiele procedure.
Je mag in een auto wel handsfree bellen. als hij maar niet rijdt. Dus voor het verkeerslicht mag je best bellen.
Dus op prive terrein is helemaal geen probleem.