Is het bezwaarlijk om regelmatig van autobrandstof merk te wisselen? (Bijvoorbeeld: van BP naar Shell, naar Tango?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Kan geen problemen opleveren.

Brandstofmaatschappijen werken vaak samen en is de samenstelling van de brandstof nagenoeg gelijk.

Ook zal men weinig merken van een beter motorvermogen of iets dergelijks, een brandstof maatschappij zet zich niet buitenspel door een slecht product te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat brandstof prijzen nagenoeg gelijk zijn is niet waar. Als je gaat zoeken, bijvoorbeeld op internet zul je zien dat er enorme verschillen zijn. Vaak wel meer dan 10 cent per liter wat op een volle tank toch behoorlijk scheelt. Het verschil tussen tanken aan de snelweg of bij een onbemand tankstation ergens op een industrieterrein is ook vaak flink.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nergens geschreven dat de prijzen nagenoeg gelijk zijn. Ik schrijf dat de samenstelling van de brandstoffen nagenoeg gelijk is.

Andere antwoorden (4)

nee dat is geen probleem, de benzine hebben gewoon dezelfde octaan gehalte ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor geen probleem.Ik tank altijd waar de brandstof op dat moment het goedkoopste is.Ik weet dat ze bij firezone dezelfde hebben als bij texaco want die lost bij de firezone en bij texaco stations.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kan het zijn dat je motortje zuiniger loopt op het ene merk dan op het andere. Dus nee, het zal niet bezwaarlijk zijn om te wisselen, maar het kan wel zo zijn dat je experimenteler wijs de zuinigste brandstof voor je auto kan vinden. Mijn VW polo rijdt niet zuinig op brandstof van texaco of shell en wel op die van Tango en Avia. Mijn honda insight juist niet zuinig op tango en shell en wel op texaco en bp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt naar mijn mening meer aan de bestuurder dan aan de brandstof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed lezen! IK ben de bestuurder voor BEIDE auto's, dus is het van invloed op beide auto's. Ik rij immers dezelfde stijl in beide auto's
Het is beter van regelmatig te wisselen. Ook al komt de benzine vaak uit één (héél) groot vat. Ik had vroeger een neutraal station en werd bevoorraad door dezelfde tankwagen die ook bij Texaco, Shell etc langsging.
Er kan altijd een slechtere lading tussenzitten en door te wisselen verminder je het risico.
Wél oppassen met de Pakistaanse stations. Die jongens hun benzine en vooral diesel deugt echt niet. Als je daar continu gaat tanken kan je wel eens zware schade krijgen aan het injectiesysteem. Hun benzine werd ook aan mij voorgesteld en de bijzonder lage inkoopprijs was genoeg om mij te doen twijfelen. Blijkbaar gaat het vaak om rode stookolie die door een bijtend product terug is witgekleurd..en bij benzine zit meestal tot 30% afval van o.a. verfabrieken of spoelproducten voor industriele tankers......
In belgie is in de jaren '90 nog zo'n groot netwerk opgedoekt maar 1 maand later waren die jongens terug op de markt.
Eric