Hoe heet zo'n ding waar je de wielen van de auto op kan rijden om er onder te kunnen sleutelen?

Meestal een driehoekige ijzeren constructie waar je dus met de voorkant/achterkant van de auto oprijd om er onder te kunnen sleuten. Mocht iemand weten waar je ze ook goedkoop kan halen dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Antwoorden (7)

Die heten bokken

Toegevoegd na 6 minuten:
Op marktplaats staan ze vanaf 13 euro al te koop http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=640&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bkw%3Abokken%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=0&pp=0&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=oprij+bokken&g=nol1&qsf=0&postcode=&distance=&search.x=0&search.y=0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JIj was eerder met je antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sportief :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 P.S. Als je bumper te laag is kun je direct oprijden op deze (foto) korte bokjes vergeten, je zult dan b.v. balkjes moeten regelen/maken die de helling verlengen. Kies dan een balkbreedte die binnen de sporten van de bokjes vallen.
Er zijn ook grotere en langere bokken maar die zijn een stuk duurder.
Dat heet een bok.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of om het nog beter te benoemen auto oprij bokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheelde een paar seconde, ook een plus dus :-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben meerdere namen, oprijbokken, oprijbruggen, babybruggen etc., iedere streek zijn eigen benaming.
Ik denk dat je een krik bedoeld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's knap: een auto op een krik rijden. Dat is mij nog nooit gelukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
me neither
Een krik of een bok
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een krik zeer zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan helaas niet half goed gerekend worden, een krik is fout.
Volgens mij heten dat "oprijbruggen", een bok is meer de constructie die je onder de auto kunt zetten nadat je hem omhoog gezet hebt met een krik.
De oprijbruggen van de afbeelding vond ik op Marktplaats, maar een auto-onderdelenwinkel zal ze ook wel nieuw verkopen.

Toegevoegd na 58 minuten:
Op het onderste plaatje zie je een voorbeeld van wat ik bokken zou noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze heten oprij bokken :-) http://www.selsoen.nl/advertentie/5129/set-oprijbokken.html de min is niet van mij overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze dingen hebben meerdere namen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA is ook zo :-)ik noem ze bokken, de winkelier die ze verkoopt op mijn link ook. Maar ook die dingen die koos benoemt, noemen ze inderdaad bokken. Vraagsteller weet in ieder geval nu wel hoe hij ze allemaal kan noemen en dat was uiteindelijk het doel van iedereen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is bok de meest gangbare naar mijn idee. Mn vaders ( jaja allebei) zijn monteur, zei zeggen: Bok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zei is zij....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt wel vaker dat mensen in een bepaald vakgebied diverse namen bezigen voor bepaalde zaken.
Ik neig naar de mening van theodbn dat in dit geval meerdere benamingen gebruikt kunnen worden.
Tenslotte vond ik het plaatje van Marktplaats door het woord "oprijbrug" in te typen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link die ik hem gaf van marktplaats vond ik weer door op " bokken" te zoeken :-) En alle namen zijn prima toch, de vraagsteller heeft duidelijkheid en daar ging het uiteindelijk om :-)
worden naast oprijbrug, oprijbok ook wel eens met de naam babybrug aangeduid.

Als je op deze manier onder de auto gaat sleutelen blokkeer de wielen die op de grond blijven staan dan goed met wielkeggen, en ondersteun de zijde die omhoog staat goed met bokken, het zal niet de eerste keer zijn dat een auto van dergelijke constructie afdondert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oprijsteunen of oprijblokken. Zoek maar op google.
deze zijn 2dehands:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/gereedschap/484458392-oprijsteunen-2-stuks.html