Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de bijkomende kosten voor deze auto?

Ik heb net mijn rijbewijs en wil een auto halen, maar zoek een schatting van wat ik ongeveer per jaar kwijt ben (vind die rekenhulpen op internet wat onhandig).

Ik ben 20 jaar en woon in Noord-Holland. Het gaat om de volgende auto:

Merk en model: Mazda MX-5 1.6
Brandstof: Benzine
Gewicht: Rond de 1000 kilo
Kilometerstand: 137526 km
Bouwjaar: 1999
Kilometers per jaar: 5000 (korte afstanden)
Soort verzekering die ik zoek: Alleen WA

Ik vroeg me dus af hoeveel ik hier ongeveer aan vaste kosten (belasting en verzekering) aan kwijt zou zijn per maand of jaar, benzine en parkeer kosten erbij geven mag maar is niet nodig. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
541

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op sites van verzekeraars kan je als je het kenteken weet aanvragen hoeveel premie je moet betalen. Over de wegenbelasting kan ik niks vertellen dat is per auto verschillend. Dat kan de vorige eigenaar je vast vertellen, dat bedrag staat namelijk vast voor die auto.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik reken nooit de kosten per detail uit, ik neem altijd een totaal bedrag per maand, misschien is de verzekering goedkoper bij een oudere auto maar de onderhoudskosten zullen altijd wel weer meer zijn, reken op minimaal ongeveer 350 euro per maand inclusief verzekering belasting en reservering voor onderhoud mits er geen hele grote reparaties bij komen. Ik heb geen afschrijving berekend. 5000 km bij gemiddeld verbruik van 1:10 is ongeveer 800 euro brandstofkosten per jaar. alleen hou rekening met als je eenmaal een auto hebt je meer gaat rijden dan dat je nu opgeeft, hij staat toch voor de deur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding