Zoals hierboven aangegeven word met rolbar zijn ze veilig mits gordel goed word gedragen. Ook zijn cabrio's ook al iets steviger van zichzelf omdat er geen dakconstructie op zit. Meestal is daarom een cabrio uitvoering zwaarder dan een zelfde model met dak. Er zijn ook cabrio's waar de rolbar om de voorraam verwerkt zit, daar is het voor de passagiers achterin net iets minder als er wat gebeurt. Kijk maar eens op youtube, daar staan filmpjes genoeg van cabrio's en ongelukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heel veilig. Want er zitten gewoon gordels in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg veilig, bijna elke cabriolet heeft rolbeugels of stangen die uit de auto schieten zodat je hoofd niet de grond raakt als je over de kop schiet. Mits je natuurlijk een gordel om hebt;) voor de rest is een cabrio gewoon hetzelfde als elke andere auto, gewoon veilig dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij/zij is uitgevoerd met een rollbar: Veilig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met het dak eraf, is deze niet veilig! Voor de rest voldoet deze aan alle gestelde veiligheidseisen.