Is het slecht voor je auto om met lekkende einddemper rond te rijden?

Ergens bij de einddemper lekt het. Heb een afspraak bij de garage om te laten maken. Maar hoe slecht is een ritje. Heeft dat ding een functie behalve geluidsreductie en filteren schadelijke stoffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Je auto loopt mider goed... Je kunt het zo zien, als de pijp tot aan het einde goed doorloopt dan heeft de gasstroom een massa en een snelheid, dat geeft een zuigende werking, omdat massa tendeert door te gaan in snelheid... En als de pijp korter is dan is die zuigkracht minder en loopt je auto minder fraai, gevolg is meer herrie uiteraard, maar ook een slechtere verbranding omdat hij minder goed leeggezogen wordt...
Maar slecht is net niet echt..

En hij zou een hoger toerental kunnen maken, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet slecht voor je auto,maar de uitlaatgassen komen onder de auto ipv achter je auto,waardoor een deel vaak naar binnen wordt gezogen,en je het kan ruiken in je auto,en ze ook inademd.
ik had het vorige week zelf ook en bij mij was het heel erg te ruiken en te proeven ,raam los of dicht je blijft er last van houden.
maar goed dat je je afspraak bij de garage kunt aantonen anders kun je nog een bon krijgen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan geen kwaad, hij maakt nu aleen meer geluid.
(hij dempt zogezegt aleen het geluid!)

hij filtert trouwens geen schadelijke stoffen, want dat doet de katalisator. (als die er een in zit)...