wat zijn de voordelen van licht metalen velgen onder je auto - en nadelen?

Toegevoegd na 7 uur:
wat is het effect van LM velgen op COMFORT en GELUID, en wegligging?

12 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Het beste antwoord

LM velgen hebben wel degelijk invloed op wegligging.

LM velgen zijn lichter dan stalen velgen, wat het onafgeveerd gewicht ten goede komt.
Hoe lager het onafgeveerd gewicht hoe beter en constanter het contact met het wegdek is.
Met normaal en rustig rijgedrag zal je het verschil niet direct merken maar bij sportief rijgedrag wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voordeel, de auto wordt er doorgaans mooier van, krijgt een sportievere look, nadeel is dat iemand anders jouw velgen misschien OOK heel mooi vindt :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alu velgen raken wel eerder beschadigd dan stalen velgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordeel is natuurlijk dat ze heel mooi zijn, Maar ze kunnen er makkelijker af gestolen worden ;) Maar ik zie mensen nog niet op hun hurken zitten om ze er af te halen :P Verder heb ik er vrij weinig verstand van :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een lichtmetalen velg beschadigt, kun je dat heel moeilijk herstellen. Ook als je bijvoorbeeld een deuk in de rand hebt, waardoor de band leeg loopt, kun je dit meestal lastiger herstellen dan bij stalen velgen. Wel vind ik licht metaal mooier!

Toegevoegd na 12 uur:
Qua wegligging heeft het niks met je velgen uit te staan, dat ligt aan je banden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua comfort, wegligging en geluid maakt het niks uit, dat ligt aan je banden en ophanging.