Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

twingo automatic van 1997 en die slipt in de versnellingen wat kan dat zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
waar zit die smoorklephuis van de automaat heb de oliefilter eraf

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
632
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het een automaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je blind?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen METER mee doorrijden - je automaat gaat dan naar z'n grootje. Eerst koppelingsplaten laten vervangen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

smoorklephuis beschadigd of te wel versleten. Bij automatisch versnelling auto's moet ie om de 70.000 km vervangen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het mijn automaat was, zou ik als eerst de automatische versnellingsbak olie controleren.

Toegevoegd na 15 minuten:
Hoogstwaarschijnlijk is het peil te laag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koppelingsplaten versleten? dat heb ik al 2x meegemaakt met een niet-automatische versnellingsbak. Ik veronderstel dat je automaat deze platyen ook heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit jaren geleden eens gehad met een Mazda 626 automaat. Bij mij was het niveau van de olie in de automatische versnellingsbak te laag. Controleer dit eens, onder de motorkap moet hiervoor een aparte peilstok zitten. Let wel op: de olie van de automatische versnellingsbak controleer je bij lopende motor en nadat je de versnellingsbak in alle standen gezet hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, een smoorklep regelt de luchttoevoer/vermogen van de motor. Dit heeft dus niets met jouw probleem te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou eerst eens naar de versnellingsbak olie kijken 70% kans dat het de olie is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding