Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn bestelbusjes op besneeuwde wegen in het voordeel ten opzichte van personenauto`s?

Bedoel een gemiddeld formaat bestelbus ten opzichte van een gemiddeld tot ruim formaat personenauto.

Hebben die bestelbusjes op besneeuwde wegen een betere wegligging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Juist het tegenovergestelde.
Een busje heeft een veel stuggere achteras en vering dan een gemiddelde personenauto, om goederen te kunnen vervoeren. Bij gladheid zal -zeker in lege toestand- de kont eerder de neiging hebben te gaan glijden.
Daarnaast ligt -door de hoekige / hoge carrosserie- het zwaartepunt van busjes hoger, wat de wegligging ook niet bevordert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je naar het gemiddelde vraagt zeg ik nee veel busjes hebben achterwiel aandrijving (wat gemaak voor lading vervoeren)dat is zeker met gladheid niet de beste optie
dus ik zeg nee een personen auto gemiddeld beter als het glad is omdat die vaak voorwiel aangedreven zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rij zelf een bus met achterwiel aandrijving.
En ik zie geen voordeel,je kunt wel iets zwaarder zijn als bus maar als je stilstaat dan heb je ook meer moeite om weg te komen.
En als je glijd dan glij je langer door.
Gewoon rustig aan doen dan is er best te rijden met dit weer.
Op ons bedrijf hebben we 3 bussen,waarvan 1 met winterbanden,en daar merk je toch het verschil nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding