Brommer/Scooter rijden met rijbewijs B op 17 jarige leeftijd? (beschrijving)

In november is het zover en mogen de 16 jarigen de theorieexamen doen voor rijbewijs B. de 16.5 jarigen mogen rijlessen nemen en 17 jarigen mogen een rijbewijs halen en onder begeleiding rijden.

Maar mijn vraag is nou, als ik dan op mijn 17e die rijbewijs haal, mag ik dan ook een scooter/brommer besturen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ja dat mag een rijbewijs b is gelijk geldig als een rijbewijs am.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag alleen op een scooter/brommer rijden als je beschikt over een bromfietsrijbewijs of een auto-rijbewijs. Alleen het halen van de theorie is niet voldoende. Zodra je ook het praktijkexamen hebt gehaald mag dit wel.
Dus als je een autorijbewijs hebt heb je geen bromfietsrijbewijs nodig om op een scooter/brommer te rijden.
Alvast veel succes!