Is de Bombardier Iltis bekend in Nederland?

Sinds een jaar hebben we een Bombardier Ilis (Canadese versie van de VW Iltis) die we van het Belgische leger hebben gekocht.

Nederlandse kennissen, die toch veel van auto's en "klassiekers" weten, hebben er nog nooit van gehoord.

Is de Iltis nooit door het Nederlandse leger gebruikt of anderszins nieuw geïmporteerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie wagen, had er ook nog nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je iets aan mijn antwoord?

Het beste antwoord

Hij is in Nederland wel in gebruik geweest, maar door de hoge aanschafprijs nooit in grote mate. Daarom is hij ook zeldzaam in Nederland

zie bron

Toegevoegd na 1 minuut:
staat ook een handig adres in België bij voor onderdelen en zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de link. De onderdelen zijn overigens geen groot probleem. Het meeste komt van Volkswagen, van de motor tot en met het stuur en de lichten (Golf I).