Waarom hebben sommige auto's maar twee deuren? Met vier deuren is het toch véél gemakkelijker achteraan in- en uit te stappen?

Bovendien zijn de deuren van een tweedeursauto langer dan die van een vierdeurs, wat gevaarlijker is voor fietsers die langs geparkeerde auto's rijden, en geeft dat ook vaker problemen als je in een kleine ruimte wil in- of uitstappen. Ik heb het uiteraard over auto's met een achterbank, want als er geen achterbank is, is het logisch dat er maar twee deuren zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een set deuren voegt al snel 30 à 50 kilo toe aan het wagengewicht en dat wil je net niet hebben bij een model dat maximaal moet presteren. Daar komt nog eens bovenop dat je dan misschien net een bepaalde belastinggrens passeert. Dan zijn er nog mensen die 1 à 2 x per jaar mensen achterin hebben zitten. Die gaan dus niet meer betalen voor een stel achterdeuren. Toegevoegd na 6 minuten: Ik heb het volgende nog even voor je opgezocht. Gewoon omdat ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Dit door het woordje "tweedeursauto". Sedan is de normale wagen met 4 deuren. (bv een bmw 3 reeks) Bij een coupé zijn er geen achterdeuren en moet je dus de achterste plaatsen betreden via de twee voordeuren. Die voordeuren zijn dan normaal breder dan bij een sedan (de voorstoelen kunt ge dan zo naar voor 'kleppen') En een hatchback is een auto waar je de koffer als extra deur ziet. (een 3 of 5 deurs dus) Bij een sedan is de koffer een extra aparte ruimte, terwijl dit bij een hatchback een verlengde is van uw wagen. (als je begrijpt wat ik bedoel) Hatchback kunt ge ook in 2 of 4 deursuitvoering krijgen normaal gezien, maar dan noemen ze dit respectievelijk 3 en 5 deurs (ze noemen de koffer een deur omdat je ook via de koffer in de auto kunt vermoed ik)

Voor oudere mensen die moeilijk kunnen instappen zoals bv mijn opa en oma kiezen altijd voor 2deuren omdat ze bijna nooit iemand achterin hebben en ze kunnen dan ook makkelijker instappen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100