Waarom eigenlijk, accepteren we dat tanken aan de snelweg doorgaans duurder is als bij een tankstation op een B weg?

Ik heb de eigenaar toch niet gezegd dat hij op die dure A locatie zijn shop moest beginnen?

Zelfde geld voor kiosks op het station 9drankjes daar voor 2,50 echt ongelooflijk) en zo zijn er nog wel meer voorbeelden

Weet eigenlijk niet exact onder welke categorie dit hoort, maar auto's leek me het meest toepasselijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hij heeft jou niet gezegd dat jij bij hem moest kopen, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik accepteer dat dus ook niet :) ik tank NOOIT langs de snelweg. Zoek altijd de goedkoopste. Je weet immers dat als je tank bijna leeg is dat je bijna moet tanken, daar kun je rekening mee houden en dan hoef je niet langs de snelweg te tanken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momenteel tank ik nu nergens, zonder auto, maar deze vraag schoot me zo eens te binnen:)

Het beste antwoord

Ik weet niet waarom het wordt toegestaan. maar het is wel makkkelijk geld verdienen. mensen die met de trein reizen die dorst hebben zullen toch wel die 2,50 neerknallen..zelfde verhaal als op schiphol. en als mensen ergens niet bekent zijn is het makkelijker om langs de snelweg te tanken dan ergens in een dorp. de locatie waar ze die jackpot prijzen vragen zullen ook voor die locatie veel neer moeten leggen. dat zal ook meespele. en zolang wij blijven kopen zal er weinig veranderen...maar ik snap je punt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

simpel: vraag en aanbod.
als je te lui bent om om te rijden voor een goedkoper drankje bij de supermarkt of brandstof bij de lokale olieboer ga je naar de dure snelwegpomp.
en zolang er genoeg mensen te lui zijn of te gehaast om extra tijd te nemen voor hun boodschappen zullen die prijzen niet omlaag gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doen ze omdat ze een soort van 'monopolie' langs de snelweg hebben, er zijn daar vaak weinig tankstations, voor de klant minder opties, dus kunnen ze een hogere prijs vragen. Omdat we toch moeten tanken doen we het maar, tegen de hogere prijs weliswaar.
We kunnen in sommige opzichten weinig anders dan het accepteren. Het wordt moeilijks als we afspreken niet meer te ranken langs de snelweg, dan moet iedereen straks z'n auto duwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt een plus van mij omdat je antwoord goed is, maar met dat duwen ben ik het niet eens. Je weet wanneer je tank leeg is en dus kan je er rekening mee houden. Ik tank nooit langs de snelweg, altijd bij goedkopere tankstation. Ik hoef nog steeds niet mijn auto te duwen, want ik houd rekening met dat mijn tank een keer leeg is en wacht niet op het lampje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede aanvulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit wat in, maar ik ben mijn vader gewend, haha. Die is altijd zo eigenwijs dat ie alleen bij de Shell wil tanken, hebben al enkele keren moeten duwen omdat er maar geen Shell tankstation kwam!
De kosten voor een station langs de snelweg schijnen ook nogal veel hoger te zijn dan in een stad. Let ook eens op de parkeerplaatsen die er zijn, vaak meer dan in een stad. Dat betekent dus meer grond kopen. En mensen hebben vaak geen zin om de snelweg af te gaan om te tanken, dus lekker gemakkelijk. Wie lui is moet meer betalen. Dat is net als thuis boodschappen doen, kost ook meer geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaarlijks veilt het RVOB de huurrechten van benzinestations langs rijkswegen. Dit jaar komen zes stations onder de veilinghamer.
En de huurechten kunnen in de miljoen of meer zijn ,en deze kosten vind je natuurlijk terug in de brandstof prijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grond wordt gepacht, moet worden terugbetaald. Meer kosten dus. Ook bepaalt de retailer niet de openingstijden, maar dat doet de andere partij. Retailer heeft wat dat betreft echt helemaal niks te vertellen.