Hoe te repareren een benzine injectiesysteem van een auto?

Ontsteking werkt. (bougies vonken namelijk)
Brandstofpomp werkt. (pompt benzine uit de leiding als ik hem afkoppel.
Brandstofpomp tijdelijk ertussen uitgehaald, geen effect.
Auto maakt TOTAAL GEEN AANSTALTE om aan te slaan.
Als snelstarter met spuitbus rechtstreeks in motor spuit slaat motor gelijk aan. Als stop met spuiten stopt de motor.

Conclusie vermoed dat er iets is met het injectiesysteem.
Auto heeft denk ik geen oud carburateur systeem. Daewoo Nexia uit 1997 met G3 gas.

Verdere bijzonderheden1: Wegens waterlekkage bij verdamper is waterleiding afgekoppeld van de verdamper.
Waterslangen los gemaakt van verdamper en met elkaar verbonden 2: Bobine vervangen (deze sloeg door vonkte). 3: (Gas)Bougies vervangen drie maanden geleden 4: Verdeler kap is slecht, kabels matig. Echter bougies vonken

Hoe controleer/repareer ik het injectiesysteem wat kan daar mee mis zijn?

(Zijn al twee monteurs langs geweest om te kijken.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ik jouw vraag zo lees dan denk ik dat er iets met je brandstof toevoer aan de hand is. Dit omdat je motor wel aan wil slaan met de snelstarter. Hieruit mag je dan gelijk concluderen dat de elektronica naar behoren werkt.* In jouw brandstof toevoer stagneert iets en is zeker geen klus om zelf te klaren. Er zijn zoveel verschillende brandstof injectiesystemen en allemaal met verschillende specificaties, waarbij het bijna ondoenlijk is om het zelf te repareren. In de bron heb ik een link toegevoegd. Ook moet je je koelsysteem weer op orde brengen en er voor zorgen dat de verdamper hierop aangesloten is. Deze gaat namenlijk bevriezen. * Voor een goed functioneren van je motor moeten verdeler, verdeelkap en kabels wel in een goede conditie zijn.

Bronnen:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/95/105/

Je kan luisteren met een stetisscoop ofzooiets in ieder geval waar dokters mee luisteren. Als je die op een injector doe kan je horen ofdat de injectoren tikken. Dat betekent dat ze werken. En als je ze niet hoort tikken even met een ledspanningzoekertje kijken ofdat er wel aansturen op de injectoren zijn. Zekeringen en relais allemaal gecontroleerd? Brand het motorlampje? Met contact aan

Waarschijnlijk zit het probleem in de aansturen van de injectoren. Deze worden gevoed door een spanning van 12 volt, en wordt door de computer op het juiste tijdstip aan massa gelegd. Dit is te controleren door met een led spanningzoeker op de injector te meten, op de kant waar geen 12 volt staat, hier zet je de spanningzoeker op, de andere kant van de spanningzoeker zet je op de massa. Tijdens het starten moet de spanningzoeker heel snel knipperen. Knippert hij niet is de computer of bedrading defect. Succes

motor krijgt geen benzine,je spuit snelstart in luchtfilter waarna motor start hetgeen betekend dat inspuiting en gasklep werken(als inspuiters niet zouden werken zou hij nu ook niet starten!)de galerij waarop de inspuiters zitten krijgt geen benzine of gas,dus moet je zoeken naar de verbinding daarvan met het benzine/gas systeem. schakelaar gas/benzine stuk?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100