Als op de garagerekening staat: remblokset voor; betreft dat dan voor 1 wiel of 2 wielen?

Betreft voorrem of remmen van een personenauto.
Er zijn geen remschijven vervangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Het beste antwoord

beide. remblokken (en schijven ook btw) moeten ALTIJD per 2 worden vervangen. Kost ongeveer 100 euro, incl btw. Is 20 min werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het woord set geeft al aan dat het een tweetal betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zat ik ook wel aan te denken Benzemens, maar ik wist niet of er meerdere remblokken aan een schijf gemonteerd moeten worden. Baghera: die remblokset voor, bevat dus 4 remblokken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een remblok bevat 2 blokjes.
Maar je blijft het wel een remblok noemen.
1 remblok bevat 2 blokjes.
2 remblokken bevatten 4 blokjes Een ''set'' remblokken zijn 2 remblokken met ieder 4 blokjes. Als je dus voor je hele auto nieuwe remblokken wilt moet je 2 sets kopen. Snap je het nog :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje: ja ik snap hem. Heb 1 set voor de halve auto gekocht. Bedankt voor je uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje: In één remsegment gaan twee remblokjes.
* In twee remsegmenten gaan 4 remblokjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TegenXinnig..dat is toch precies hetzelfde als dat ik zeg?? 1 remblok bevat 2 blokjes.
2 remblokken bevatten 4 blokjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik een föhn set koop, krijg ik 1 föhn met verschillende koppen erbij en dingetjes. DAT is een set voor DAT product.
Een distributie set heet set omdat er een distributie ring en een waterpomp (waarschijnlijk) in zit.
Een set remblokken zijn 2 remblokken. Zo gaan die dingen LOL
Wellicht voor de 2 wielen. Immers als je naar de autokeuring moet, wordt gecontroleerd of de remkracht tussen linker en rechter wiel niet teveel verschilt want anders wordt je auto afgekeurd. Ik denk dat je dat nooit goed zou krijgen met een nieuwe remblok op 1 wiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd 2 wielen.