Ronkend geluid in nieuwe citroen c3

Op weg naar mijn vakantiebestemming maakte mijn nieuwe auto een vreselijk slecht geluid , net alsof er iets met de motor aan de hand was, het is niet blijvend maar af en toe, heeft iemand daar meer last van of gehad en is het ook bekend wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

ik weet niet wat je vakantiebestemming is, maar ik zal in ieder geval de dealer bellen.
die kan beslissen wat er moet gebeuren om meer schade te voorkomen.
ook zal hij er voor moeten zorgen dat je verder kunt, al dan niet via de ANWB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het niet zijn dat het de ventilator van de waterkoeling was die je hebt gehoord.Zelfs bij stilstand en warm weer kan deze nog een poosje doordraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je zeker dat je niets "geraakt" hebt. Een straatkant met een voorwiel bv ? Daar hoeft direct niks aan te zien zijn maar kan wel een wiellager beschadigen wat na een tijdje gaat ronken. Je kan dit meestal merken omdat dat geluid richtingsgevoelig is. Wel bij bocht naar links en niet naar rechts of omgekeerd.
Staat er geen bagagebox op het dak ? (die willen ook wel eens rare geluiden maken..)
Dit zijn maar enkele van de vele opties. Best is net zoals mijn collegas schrijven om een plaatselijke dealer te raadplegen.
Prettige vakantie verder.
Eric