wanneer men recentelijk een trekhaak heeft laten installeren op de wagen ?

is men dan verplicht om zich te laten schouwen in de Automobiel inspectie, of welke verplichtingen heb ik nu ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het in Belgie nodig zijn wanneer men trekhaak aan de auto heeft laten monteren om de bestuurder te laten keuren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met *zich* bedoelde ik wel degelijk de * auto *.
sorry, indien je mij niet begreep.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je reactie. Je hebt zeker veel met de auto, dat je je er zo mee identificeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik veronderstel van wel, bedankt voor je terechte opmerking

Het beste antwoord

Ja, er kan e.e.a veranderen:
*Is Uw auto van 26 januari 2020 of later dan verandert er niets vanaf dat moment is voor iedere auto een rechter buitenspiegel verplicht.
*Is de auto van voor 26 januari 2010 dan hoeft deze niet voorzien te zijn van een rechter buitenspiegel. Maar bij montage van een trekhaak, bent u verplicht om een rechter buitenspiegel te hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/moet-ik-een-rechter-buitenspiegel-op-mijn-auto-hebben.html

Toegevoegd na 5 uur:
Bedoelde in eerste aanleg natuurlijk 2010 i.p.v. 2020.
Met Dank aan Leonard die mij hierop attendeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn nog geen auto's op de weg van 2020 hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Leonard dat je me hierop attendeerde. Kennenlijk heb ik ee lysdectisch toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++1 = prachtig hoe jij je antwoord verdedigde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@johnny222 , moet je natuurlijk wel een + uitdelen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is bij deze reeds gebeurt (d)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb reeds heel wat reactie gegeven op je antwoord, lijkt mij nu wel overbodig

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, er veranderd niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft verder niets te doen.
Alleen moet je goed kijken op de trekhaak wat de kogeldruk max mag zijn en op je kentekenpapieren wat je auto mag trekken.
Verder hoeft hij niet gekeurd te worden.