Stel dat je een BPM-vrije auto uit Duitsland importeert, hoeft er dan geen rest-BPM betaald te worden?

Logischerwijs hoeft dit uiteraard niet, maar is hier een soort andere belasting voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Het beste antwoord

Als je een auto uit Duitsland importeert, moet je in Nederland BPM betalen. Dit is afhankelijk van de economische waarde van de auto op het moment dat je hem invoert. Hoe ouder de auto, hoe minder hij waard is en dus hoe minder BPM je betaalt.

In de bijgevoegde link kan je meer informatie vinden, inclusief de BPM calculator.

Vergeet niet dat je auto door de RDW gekeurd moet zijn, vaak is dit al voor auto's uit Duitsland gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ook over een tweedehands auto uit duitslaND BETAAL JE BPM. De waarde van de auto x BPM percentage. Daar zijn prachtige tabellen voor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja da begrijp ik, maar mijn vraag betreft BPM-vrije auto's!
ronron1212
12 jaar geleden
In duitsland betalen ze nooit bpm dus wat bedoel je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BPM is iets typisch Nederlands, en dat betalen ze in Duitsland niet voor auto's op Duits kenteken. Bij import naar Nederland, gelden Nederlandse regels en dus BPM.
Invoerbelasting!

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry het is omzetbelasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen bij nieuwe auto's
Ik heb zelf een tweedehands camper in Duitsland gekocht. In het algemeen zijn de auto's in Duitsland goedkoper en zijn luxer uitgevoerd.
Vanuit Duitsland heb ik mijn autoverzekeraar gebeld en die verzekerde de camper, ondanks het Duitse kenteken, vanaf de grens naar huis. In Duitsland zelf was de camper nog verzekerd.
Daarna he RDW gebeld en die stuurt je een NL kenteken geldig voor een dag.
Bij het RDW wordt de auto gekeurd en als hij goedgekeurd is ga je met de papieren naar het belastingkantoor in hetzelfde gebouw. Daar krijg je een formulier dat je in moet vullen en samen met de ambtenaar bepaal je de rest BPM, die per jaar een x% afneemt tot aan 0%. Als je betaald hebt rijd je naar een garage en die levert je een NL kentekenplaat.
Er zullen over de jaren wel wat dingen veranderd zijn, maar dat vindt je wel op de bijgaande sites.