hallo ik heb een opel astra 2.0 dth enjoy en ik zou graag willen weten om hoeveel km de distributieriem vervangen moet worden

net gekocht maar er zitten geen boekjes bij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als de Opel Astra van 2000 of jonger is dan heeft deze (zeer) waarschijnlijk geen distributieriem meer, maar een distributie ketting. Kijk hier ook even na of dat dit het geval is. Voordeel van een distributieketting is dat deze veel minder aan slijtage onderhevig is dan een distributieriem...

Wel één tip: Laat de krukaskeerring(en) wel even checken als je de distributieriem laat vervangen. Want als deze iets lekt dan is de huidige distributieriem met olie doordrengt en zal de nieuwe distributieriem binnen afzienbare tijd ook met olie doordrengt zijn. Hierdoor verliest de distributieriem in snel tempo zijn kracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

60.000 en 120000
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet zeker weet dat de vorige eigenaar deze riem ooit vervangen heeft,of wanneer dan moet je dze gewoon vervangen.
heb je in ieder geval zekerheid dat dat in orde is en kun je met een gerust hart rond rijden,na die tijd gewoon om de voorgeschreven aantal kilometers vervangen.
die weet ik even niet uit mijn hoofd en is bij de meeste auto,s verschillend voorgeschreven,maar dat kun je bij de opel dealer zo navragen.
wat de distributie riem betreft moet je geen geld besparen ,als deze stuk gaat ben je verder van huis.
succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beste is rond de 90000a100000km s dat je dit zeker doet je kan uiterste op 120000km maar zou je dit niet aanraden want zoals voorganger schreef als hij afschiet ben je veel verder van huis maar beste km stand is rond de 90000km s
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast;

Als ik het goed heb is de 2.0dth een tweeliter diesel en die hebben allemaal vanaf het begin (model 1998 en nieuwer) een (onderhoudsvrije) distributieketting. De benzinemodellen hebben wel een riem (ook wel snaar genoemd). Als de auto meer dan (een veelvoud van 60000km) heeft gedraaid zou ik hem zeker laten vervangen. Maar misschien kan je eenvoudig nakijken wanneer de riem voor het laatst is vervangen; soms wordt er dan een stickertje met de datum op de afdekkap geplakt.