Verschil tussen benzine en diesel tegewoordig nog veel? Is de bpm van diesel nog steeds hoger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Bevestigend, beide. Wel weet ik een gaspomp waar het lpg slechts 66ct/ltr kost en echt veel meer verbruikt een gasauto niet echt nee, wel iets maar beslist geen 1½ maal zoals de verhalen gaan.
De grootste onkostenpost zit in de aanpassing zelf! Als voorbeeld dieseltjes van VW waar vaak de koppakking van knalt en dat is een peperdure grap; en Engelse wagens die niet op gas kunnen rijden zelfs al beweren ze met een stalen gezicht dat dat wel kon, helaas dan. Verder ontbreekt in je vraag de verschilpost in grijs kenteken of geel kenteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe je het bedoelt, maar het verschil tussen Diesel en benzine in de zin van vervuiling is er niet echt, ook al wordt dat wel gedacht.. een Diesel kan veel beter zijn voor het milieu zelfs.. al was het alleen al voor het lagere verbruik...
Ook is Diesel veel minder geraffineerd dan benzine, en er zitten minder toevoegingen in...

Ik heb geen idee waarom die hoger belast worden (in BPM en wegenbelasting)
Net als bij gas.. hoe schoon wil je rijden... maar toch betaal je vele malen meer dan een benzine wagen... ik denk dat het puur zakkenvullerij is in het voordeel van de olie boeren...

Ik heb het nog nooit begrepen eigenlijk...
Waarom een auto belasten op gewicht, en niet op uitstoot.. dan krijg je al hele andere tarieven, en zullen mensen juist voor alternatieve brandstoffen kiezen... (gas, Diesel)

Ja een Diesel en een gas auto zijn zwaarder, maar ze stoten wel minder uit.. belast mensen naar uitstoot, en probeer mensen dan ook in dat soort auto's te krijgen...
In bijvoorbeeld de UK is dit al zo, daar rijden veel Diesels.. juist omdat bewezen is dat ze minder uitstoten.

ik denk dat op die manier het mes aan 2 kanten snijd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+