Klopt dit raar verhaal over autosleutels en stralingen wel?

Ik heb een keer ergens gelezen dat als je bv. je autosleutels in je auto hebt laten liggen en je auto is op slot en je zit in bv. Spanje, je auto toch kan openen door naar huis te bellen en te vragen aan iemand of die even op de reservesleutel van de auto wil drukken ( het knopje om hem te openen natuurlijk ) wanneer die die tegen de telefoon houd en als jij dan in spanje je gsm tegen het raam houd of kort bij de auto de auto zal opengaan??

is dit waar? kan dit door stralingen of weet ik veel wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een ont-zet-tend grappig verhaal!!! -:))
Cryofiel
12 jaar geleden
Inderdaad - pure LOL!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent goed gelovig ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik gezegt dat ik er in geloof??? nee toch, ik vroeg het me gewoon af of het kon, daarom bestaat deze site toch ofniet misschien.

Het beste antwoord

Nee, dit verhaal klopt niet. De sleutels werken op korte afstand.

Een dergelijke techniek is wel in te bouwen of te bedenken, maar niet op de manier zoals jij die beschrijft.

Toegevoegd na 2 minuten:
In feite is wat je beschrijft een broodje aap verhaal.

Toegevoegd na 11 minuten:
De techniek werkt doorgaans met het zenden op een bepaalde frequentie van een code (RF afstandsbediening). Deze frequentie werkt op korte afstand.

Er zullen denk ik ook wel sleutels zijn op basis van RFID tags, die werken weer iets anders, dan zend de auto zelf en reageert de tag. De afstand waarop dit werkt is dan nog kleiner dan met een RF (Radio frequency) afstandsbediening.

Met beide technieken is het onmogelijk om je telefoon zo'n signaal te laten genereren.

Indien de auto via 3G verbonden is met een netwerk zou er een techniek kunnen worden bedacht waarmee de auto via internet kan worden bediend. Of dat wenselijk is, is een tweede ;o)

Toegevoegd na 13 minuten:
Hierbij tevens iemand die blogt over dit fenomeen http://www.bvsblog.be/gsm/auto-openen-op-afstand-met-je-gsm/ (dat op de website Urban Legends oftewel Broodje Aap) wordt genoemd: http://urbanlegends.about.com/library/bl_unlock_door.htm

Toegevoegd na 15 minuten:
En tot slot in de videobron: Myth Busters!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou, neem van mijn aan! BROODJE AAP verhaal!

Dit is onmogelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit toevallig op 1 april gelezen? De afstandbediening van je auto werkt met radiografische bediening. Die laten zich niet door een telefoonverbinding versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min, het is een broodje aap verhaal. Je geeft hetzelfde antwoord als ik, maar tegelijk.
Cryofiel
12 jaar geleden
C+ dus.