hoe kun je de waarde van een auto taxeren? en wat is de beste manier om je auto te verkopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als je een auto laat taxeren om hem later, zeg maar, het kanaal in te rijden voor de verzekeringscenten dan moet je er een expert bijhalen, en hem dan ook netjes poetsen.

Verder is het wat de gek er voor geeft. Als bij dealers kijkt zijn auto's soms onbegrijpelijk duur, of af en toe laag, geprijsd. Dat heeft te maken met verschillende factoren, o.a. hoe snel hij van het ding af moet, en wat de auto hem als dealer heeft gekost.

Als jij een auto op marktplaats zet zul je nooit een dealerverkoopprijs krijgen. Jij kunt geen garantie geven, alsof dat tegenwoordig nog wat betekent bij een dealer maar goed.

Als je het ding wilt verkopen dan laat hem oetsen door een poetsbedrijf, kost tussen de 80 en 150 euro. Zorg dat ze de motorruimte etc. ook doen. Zorg dat alles werkt, al is het maar voor even.
Probeer zo'n nationaal autopasding te krijgen. Een grote farce en wassen neus van de NL-autobranche, maar mensen denken dat ze dan de echte km-stand gegarandeerd zien. Lulverhaal want heel makkelijk te omzeilen. Maar is leuk erbij.

En zorg dat je een boek met stempels etc hebt van de dealer. Desnoods knal je er zelf wat in, zie ebay voor stempels.

Kijk, het mag allemaal misschien niet helemaal mumum zijn maar zo doen dealers dat namelijk ook.

En spreek niet af in een achterbuurt en trek geen broek aan met olieplekken. Mensen kopen graag van "nette" mensen. Tenzij je een Opel verkoopt, dan maakt het geen zak uit hoe je erbij loopt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

daar zijn tabellen voor, je weet de aanschafprijs, de leeftijd en de afgelegde klimoeters. Deze gegevens vormen de basis voor de prijs van nu. Van deze prijs kan je afwijken als er bijzondere dingen zijn toegevoegd of dat er schades zijn en hoe het onderhoud vande auto is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn boekjes te koop waar de inkoop en verkoop waarden van de meeste auto's in staan.
Zet een advertentie, of ga naar een autobedrijf die auto's inkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carspotter.nl ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de huidige crises tijd is het inderdaad wat de gek er voor geeft.De waarde tabellen zijn slechts een indicatie . Slechte autos worden niet meer gemaakt. Als je een beetje een indicatie wilt hebben kun je het beste op marktplaats of op gaspedaal.nl kijken wat de auto doet. Voordeel van gaspedaal.nl is dat deze zoekt in alle zoekmachines.Maar handelaren moeten ook verdienen en je kunt ervoor kiezen om alleen particulieren aan te vinken. Maar dan heb je geen garantie. Als je nieuwe auto koopt is inderdaad het onderhouds boekje een must. En metname de datum waarop de distributie ketting is vervangen.0 Doorgaans de duurste uitgave bij noodzakelijk onderhoud. Speel bij zowel de koop als de verkoop dommetje. Laat ze merken dat je niets af weet van autos dan wel techniek. Alleen zo kun je het kaf van het koren scheiden. Ondertussen heb je je wel degelijk ingelezen over de auto . De betrouwbare verkoper maakt hier namelijk geen misbruik van.