Mag je in het volgend geval naar links?

Er zijn twee voorsorteerstroken: Eén voor rechtdoor, één voor naar rechts. Je staat met je auto in het vak voor rechtdoor. Er staat géén verkeersbord dat aangeeft dat het verboden is naar links te gaan. Mag je dan links afslaan?

Naar mijn mening mag het niet, maar ik zie auto´s het regelmatig doen.

Toegevoegd na 2 uur:
Sorry voor de verwarring, de foto was een willekeurige foto van het internet...

Mijn vraag geldt eigenlijk gewoon in het algemeen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het mag niet, aangezien dit niet is aangegeven.
Verder zou ik eventueel (indien hinderlijk?) de gemeente op de hoogte brengen van dit probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt me nogal duidelijk.
Men is verplicht om die richting op te gaan die aangegeven is in het voorsorteervak dat er bereden wordt.
Het voorsorteervak voor linksaf ontbreekt, dus die richting is verboden.
AWM
14 jaar geleden
Ik zie nergens dat je linksaf KAN maar gezien de pijlen op de weg MAG het iig niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet. De pijlen zeggen genoeg. Waarschijnlijk staat er in de straat een bord dat zegt dat je er niet in mag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook zo te zien een doorgetrokken streep.
maar daar storen sommigge zich daar toch niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan op deze foto niet zien waar je naar links zou kunnen.
Maar het is zo, dat je de pijlen moet volgen. Als je in een vak staat voor rechtdoor en er staat geen pijl dat je ook naar links mag afslaan, mag dat dus niet.
Omgekeerd is ook het geval. Als je in een vak staat voor links- of rechts afslaan en je wilt rechtdoor, mag dat ook niet. Je moet altijd de pijlen volgen.