Waarom rijden mensen zo vaak links op de weg als het niet nodig is?

En wat kun je het beste doen in zo'n situatie?

Toegevoegd na 23 minuten:
In Duitsland zie je wel eens dat mensen die erlangs willen hun linker knipperlicht aanzetten of seinen met hun koplampen, zou dit ook in NL goed kunnen werken aangezien het daar ook werkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Ze denken dat ze die volgende ook nog wel in kunnen halen zonder jou te veel te hinderen. OF ze denken niet. Dat gebeurt vrij veel ga maar eens bij je zelf na.
Wat kun je het beste doen: Tja
Ruim er achter blijven, 2 seconden weet je nog, of beter: leuke vuistregel De afstand die je achter een auto moet blijven is je snelheid in meters gedeeld door 2. Maar goed.
Ruim er achter blijven, je geduld bewaren en wachten tot je er langs mag omdat deze persoon naar rechts gaat.
Deze medeweggebruiker begaat ook een overtreding want hij hindert anderen. Volgens mij een hoofdregel. Irritant hoor.
In ieder geval niet rechts passeren. Dat is het domste wat je kunt doen.

Toegevoegd na 14 uur:
naar aanleiding over mijn opmerking van de afstand die je zou moeten houden hier ook een bron.
http://www.gratistheorie.nl/auto/snelheid/p07.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
`+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij word er bedoelt dat als je 120 km/h rijdt je 6 meter afstand moet houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pimstyle,120:2 = ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zo moeilijk.
120 km/u is minimaal 60 meter afstand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Arjo, bedoel ik nou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Arjo, Pimstyle maakt er 6m van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zal ik het nog een keer uitleggen
Kijk je kunt bijvoorbeeld 100 km per uur rijden
Dan is een vuistregel dat een veilige afstand 50 meter is.
100 : 2 is 50 Dus je snelheid gedeeld door 2 in meters.
Maar omdat dit een beetje ingewikkeld is con ergo sum
heeft SIRE hier van gemaakt 2 seconden afstand houden van je voorligger. Plotseling begrijp ik waarom ze dat zo hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste reactie was @pimstyle, dat 120:2 geen 6 meter is. Ik begrijp het wel :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@psv, in de file met 120 km/uur?
"Bij bumperkleven hangt de boete af van de snelheid en de afstand tot de voorganger. De boete begint bij 180 euro en loopt snel op."
http://www.echo.nl/ec-zu/auto/lees/813411/sociaal.rijgedrag.voorkomt.ongelukken/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat anderen zich niet aan regels houden is nog geen grond om dat zelf ook niet te doen en inderdaad is ook een regel om zo veel mogelijk rechts te rijden.
Zullen we er nu over ophouden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
correctie, de 6 moest natuurlijk 60 zijn lol

Andere antwoorden (3)

Omdat ze het van rijbaan wisselen waarschijnlijk als lastig of moeilijk ervaren. Blik op oneindig en gassen maar is toch veel makkelijker? Als je er achter zit moet je iig niet rechts gaan inhalen; die boete is hoger omdat dat gevaarlijker is dan onnodig links rijden!! En die suggestie met de richtingaanwijzers of groot licht....alleen als je een échte links-plakker voor je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat met de knipperlichten en koplampen mag niet hoor, ook sinds lange tijd niet in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het word veel gedaan en lijkt prima te werken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt het niet ok. Een ander kan door schrikken en verkeerde bewegingen maken. En achteropkomend verkeer heeft geen voorrang, al vinden ze zelf van wel.
linksrijden met 100 km p/u, en dan blijven hangen terwijl je er aan komt. gadver zo super irritant he!! links rijden is om in te halen en niet om te blijven dagdromen. ik sein niet gauw, maar wel eens ooit omdat het heel vaak gebeurd en er zijn meer mensen op de weg die er langs willen. ik maak veel km`s, maar tegen mij word ook wel eens geseind, maar dan moet je niet vragen welke aso met grote mpv mij wil inhalen met 180 km p/u. dat is natuurlijk best wel extreem.