Wat gebeurt er bij glasschade met je noclaim?

Autoglasbedrijven adverteren dat glasherstel meestal gratis is. Maar is dit ook zo? Heeft dit geen effect op je noclaim (zodat je via hogere premies alsnog betaalt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je een deel zelf moet betalen in de vorm van een eigen risicobedrag. Dat hangt van je verzekering af.
Toevallig had ik laatst een autoruit in duizend stukjes (ongeveer). Kostte ongeveer €500 om die te vervangen. Gelukkig wel verzekerd natuurlijk, maar ik moest een eigen risico van €75 zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het kost je "helemaal niks" zolang je maar minimaal WA Casco verzekerd bent. En je betaalt natuurlijk wel zelf, maar gewoon via de premie. Niet doordat die hoger wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat verzekeringsmaatschappijen dit kunnen doen. dat zou betekenen dat meer en meer mensen met kapotte ruiten gaan rijden, en dat is potentieel gevaarlijk.

Volgens mij (maar weet niet zeker) is het wel zo dan je een klein bedrag betaald als de ruit vervangen moet worden, maar dit is maar een klein beetje. een ruit kan zo 200 euro kosten.