Auto doet niks meer met de sleutel erin branden er ook geen lampjes wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
58.2K

Antwoorden (12)

Eerste wat in mij opkomt is een lege accu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of verkeerde sleutel haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Checken of er nog wel voldoende vloeistof in de accu zit is ook een ideetje... mensen weten soms niet dat een niet-gesloten accu nu en dan bijgevuld moet worden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mendy: en dan: zou het moeten werken???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mendy.......... die worden al jaren nietmeer voor auto's verkocht.
Ja de accu is dan leeg. Waarschijnlijk het licht of iets dergelijks laten branden. Met startkabels starten en een 30 km rijden. Dan is de accu weer opgeladen. Vergeet niet je licht alsnog uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat te denken van de startmotor of de dynamo! Anwb wegenwacht is je vriend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je helemaal geen 'lampjes'hebt : kan het heel goed zijn dat idd. de accu leeg is of slecht kontakt maakt : accupolen kontroleren,schoonmaken,invetten met vaseline en aansluitingen goed vastzetten !
Ook kan er een (oude) hoofdzekering (fuse) spontaan zijn doorgebrand,zoek het zekeringskastje op en controleer de hoofdzekeringen (25 Ampere)
Mij lijkt dit de meest waarschijnlijke oorzaak !

Succes!
Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is je contact ook wel kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De accu is dan erg leeg.
Een Route Mobiel medewerker adviseerde om de accu d.m.v. startkabels met die van een andere auto te verbinden en dan deze 15 a 30 minuten te stationair te laten draaien en dan pas de auto met de dan wat opgeladen accu (nog steeds met draaiende motor van de andere auto) te starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand denkt aan de massa kabel. Dit kan ook problemen geven. Dit is een dikke kabel die meestal van de motor naar het chassis loopt. Ik heb hem een keer los gehad en deed niks. Had hem aangedraaid en alles wekte weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buurman vragen of hij even de startkabels aan zijn accu wil doen en dan starten? doet hij het nog niet zal ik eens de accu losmaken en andere erin zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waarschijnlijk accu. Maar controleer ook of de reden voor het kapotgaan van de accu niet ergens anders ligt.
Als je auto lang heeft stilgestaan kan de accu ook in een soort van coma zijn. Dan is hij niet kapot, alleen ontzettend leeg.
Gewoon aan de oplader leggen werk dan ook niet, je moet hem echt even op z'n donder geven. Ik zet ze dan in de auto, starten met andere accu eraan gekoppeld en gaan rijden. (Werkt niet altijd hoor)
Voor in de auto's die ik niet veel gebruik heb ik de Optima Gel accu's. Iets duurder maar gaan veel langer mee en geen last van vorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen stroom, lijkt me. Dus:
- lege accu
- losse kabels

Zoek het in die richting. Heb ooit een oude auto gehad waarbij de bevestiging van de kabels aan de accu doorgeroest was. Die moest ik om de zoveel tijd bevestogen aan de polen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sleutel omdraaien. XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is erg groot dat de accu van je auto hardstikke leeg is. Overstarten of een nieuwe accu erin en het is klaar!