Welke auto: ligt hoog op de wielen maar heeft geen Jeep/Range Rover/SUV achtig uiterlijk?

Ik zoek een 2e-hands auto die (ongeveer in volgorde van belangrijkheid):
1. HOOG op de wielen staat (of die goedkoop/makkelijk een 'aardig stukje' te verhogen is), net als een Jeep (maar dus geen Jeep)
2. Vlot is (minimaal 200km/h voor reizen over de autpbahn)
3. Niet te zwaar (zeg maar max. ±1250 kg.)
4. Niet zo'n ouderwets Jeep- of hoekig Range-Rover achtig model heeft
5. Kleiner dan SUV-formaat en korter dan een stationwagon

Bestaat zo'n auto?
Of een auto die daar een beetje in de buurt komt :).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

Hallo Mmm,
Ik moest meteen aan de Golf Country denken,alleen is de topsnelheid "slechts" 159 km/u.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien er er ook wel een 2L. Golf Country... Ff googlen :)

Andere antwoorden (6)

Heb je wel eens een Nissan NAVARA bekeken?

Het ziet er zeker anders uit als op de foto, dan denk ik meer aan een volvo cross country, maar je zult meer plezier vinden in een leuke pickup geloof me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor 't antwoord, maar nee een Navara vind ik echt oerlelijk en die zal ook veel meer dan 1250kg. wegen :).
En je kan er ook niet mee rijden door smalle Italiaanse straatjes (een wens die ik vergeten ben aan te geven).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Navara lijkt me trouwens ook een zuipmonster :).
Al moet ik zeggen dat ik dat een wat minder belangrijk criterium vindt (maar omdat de benzineprijzen de pan uitrijzen, toch ook niet geheel onbelangrijk).
De vraag is waarom moet die hoger liggen ? Hoe hoger het zwaartepunt hoe moeilijker dat je er veilig en snel mee kan rijden (oude natuurwet). Is het voor de look ? Kijk dan even naar de cross-over zoals Peugeot 3008, Dacia Duster,Nissan Antara, etc.
Is het echter om praktische redenen : moet je b.v. dagelijks over een moeilijke landweg, of ligt je oprit wat "raar" kijk dan eens bij de hydraulische Citroëns : C5, Xantia, Xm of C6 :(alhoewel die iets langer zijn dan gevraagd.) Die super comfortabele wagens kan je namelijk met met één druk op de knop tot 30 cm meer bodemvrijheid geven. In die afstelling kan je wel niet heel erg snel rijden maar ik ree er ooit mee over een boomstam die over de weg lag. (jaaaren geleden met een CX). In de normale rijstand kan je al naargelang de versie best wel boven de 200km/u geraken.
Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joun omschrijving voldoet aan deze volvo denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie trouwens dat dit model zwaarder is dan 1250 kilo.
Kijk, daarom moeten vrouwen zich niet met autovragen bemoeien ;-P

Ik ben weg hier.....ik ga maar naar de huishoud vragen, suc6 met het zoeken naar DE auto!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga dr maar vanuit dat het plusje bedoelt is voor de opmerking van vrouwen en auto's? xD
Subaru Forrester?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hyundai tuscon of Hyundai santa fe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fiat panda