Het is niet alleen de CO en/of roetmeting, maar ook de rembekrachtiger moet gecontroleerd worden, en de koplampverstelling, welke vaak op vacuum werkt, alsmede de stuurbekrachtiging.
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Dan kan bijv. het CO2-gehalte niet worden gemeten.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CO is dat.
nee dat gaat niet lukken, evt roetmeting en co kan niet gemeten worden als de motor niet "loopt"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me voor! +
Ha, die Mooieendje;

Ik neem aan dat je het hier over de APK hebt. Die is vooral gericht op verkeersveiligheid en een auto met een motor die het niet doet kan überhaupt niet aan het verkeer deelnemen en daarom ook niet worden (goed)gekeurd. Als het gaat om een keuring door de RDW dan kan dat wel gewoon door gaan, maar dan mag de auto daarna nog steeds de weg niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een auto moet volledig werkend worden aangeboden bij een APK. Als dat niet lukt kan je het kenteken evt schorsen zodat je meer tijd hebt eea te maken en tegelijkertijd niet het risico te lopen een boete van de RDW te krijgen voor het niet gekeurd hebben van je auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Over dat 'volledig' werkend kan nog wel wat gezegd worden: het is natuurlijk niet erg als er zaken niet werken die niet van belang zijn voor de keuring. Zoals een autoradio of een achterruitwisser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkend zoals toegelaten tijdens de type goedkeuring, waarbij tijdens de apk niet op alle typegoedkeuringseigenschappen zal worden gelet.