Waarom lijkt het dat er zo veel mensen "vergeten" hun richtingaanwijzer te gebruiken?

Vaak valt het mij op dat er velen eerst remmen en pas in de bocht of vaak helemaal geen richting aan geven.
Is het tegenwoordig een onbetaalbare optie op auto's of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor antwoord verwacht je hierop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!

Het beste antwoord

U hebt helemaal gelijk en het antwoord is : Ja ,dat vergeet ruim 80% gemiddeld van de weggebruikers . Hoe dit komt is eigenlijk niet eens zo heel lastig,om daar een antwoord op te bedenken.
1- Men zit te bellen aan het stuur ( ook al is het draadloos,omdat "men" dan denkt,dat de politie je toch niet kan betrappen ,met een telefoon zichtbaar aan het oor )
2- Bellen + werken aan het stuur..dus mét de laptop op de stoel er naast,ja en de rest van de weggebruikers of alles wat zich ook op de weg bevindt is maar bijzaak.
3- Dit komt ook,omdat de boetes véél te laag zijn ,mocht Ome Herman deze wegmisbruikers op een strafbaar feit betrappen !

Groet: Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mensen hebben het vaak te druk met zich zelf, en concentreren zich niet meer 100%
vaak zijn mensen in gedachten heel ergens anders...
Ook heb je het type mens, dat het niet nodig vindt richtingaanwijzer, aan te zetten, die doen het ook niet als ze van rijbaan wisselen,. Dit noemen we in nederland arrogant/egoistisch. wat ik persoonlijk heel irritant vindt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die mensen die in gedachten ergens anders zijn, vind ik eigenlijk nog erger..
Het is gewoon een aanwensel.
Je gebruikt hem of niet.
Ik betrap mezelf er ook wel eens op.
Maar heb me toch aangewend om hem steeds te gebruiken.
Vooral als ik op een rotonde rij,en af moet slaan.
Het verkeer dat staat te wachten,kan als ik richting aangeef weer ietje sneller doorstromen.
Als een ander wat meer richting aangeeft,,heb je er zelf ook profijt van.
En sommige mensen denken gewoon dat ze het niet hoeven te doen.
Er is geen ander verkeer te zien.
Of ze doen het expres niet.
En natuurlijk een groep die drukker is met andere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het niet voor je lijkt, maar dat het echt zo is.

Ik zie het trouwens ook bij fietsers. Ze steken hun hand niet meer uit. Vaak denk ik dan: wat gaat hij/zij doen? Want je ziet het niet meer. Dan zeg ik hardop:" steek je hand dan uit" En dan kijken ze me aan alsof ik een moord heb begaan.

Eerlijk gezegd vind ik het met de jaren steeds slimmer worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou best kunnen van niet en dan mogen ze het mij ook zeggen hoor!!!!! En dan kijk ik echt niet alsof ik ik weet niet wat hoor. Tanja, ik hoop dat jij er ook tegen kunt als jij vergeet je hand uit te steken en iemand tegen je zegt steek je hand dan uit!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er wel een beetje aan hoe ze het zeggen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is waar. Maar zeg jij: mevrouw zou u alstublieft uw hand willen uitsteken als ze bijna tegen je op knallen en je je een ongeluk schrikt? Of word daar verder niet bij stilgestaan waarom iemand het zo zegt. Dat had Tanja meteen kunnen vragen: waarom zeg je het zo Alstublieft graag een eerlijke en open reactie
Omdat mensen denken dat ze auto kunnen rijden en geen idee hebben dat die richtingaanwijzer een ongeluk kan voorkomen als ze een keer een auto over het hoofd zien..

Richtingaanwijzer gebruik/misbruik op de snelweg is trouwens helemaal erg.