wat is BPM betalen

Wat betekend geen BTM betalen op een auto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Belasting van personenauto's en motorrijwielen of BPM is een belasting die voor iedere in Nederland geregistreerde personenauto en bestelauto en voor ieder in Nederland geregistreerd motorrijwiel moet worden betaald. Ook moet voor de niet in Nederland geregistreerde personenauto's, bestelauto's en motorrijwielen, waarmee een Nederlands ingezetene in Nederland op de weg rijdt, BPM worden betaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn een aantal regels opgesteld wanneer er bij de aanschaf van een auto geen BPM betaald hoeft te worden. Zo hoeft er geen BPM betaald te worden voor personenauto’s, bestelauto’s, kampeerauto’s of motoren met een CO2-uitstoot van 0 gram per kilometer. Bijvoorbeeld een elektrische auto, omdat deze niet rijdt op fossiele brandstoffen. Daarnaast is er ook nog een maximum voor diesel- en benzine auto's. Zo hoeft er voor een auto met een benzinemotor met een CO2-uitstoot van maximaal 110 gram per kilometer geen BPM betaald te worden. En een auto met een dieselmotor met een CO2-uitstoot van maximaal 95 gram per kilometer geen BPM betaald te worden.

Er zijn nog een aantal andere gevallen wanneer uw auto BPM vrijstelling kan krijgen. Bijvoorbeeld bij een verhuizing naar het buitenland, of voor een auto bedoeld voor vervoer met een rolstoel...

Lees verder via de link....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Jolijn;

Ik vermoed dat je doelt op al die advertenties voor compacte zuinige auto's waarin dit wordt genoemd. In de praktijk betekent dit simpelweg dat de catalogusprijs voor jou als koper een stuk lager ligt. Nog wel, want die regeling gaat binnenkort op de schop.