Welke auto is het goedkoopst in ondehoud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een auto op schaal is definitief het goedkoopste in onderhoud.

Het beste antwoord

jaren terug in de autotelegraaf is er een onderzoek gedaan en daaruit bleek dat japanse auto's de kleinste kans hebben/hadden om met pech langs de weg te staan en het goedkoopst waren in onderhoud (garagebeurten) met name de mitsubishi colt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een speelgoed auto. Nee, even serieus; je kan niet zo even zeggen die is goedkoper dan die.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacia Logan zijn goedkope goeie auto's. (ze zijn van Renault) motorisch prima! En goedkoop want er zitten geen fratsen zoals parkeersensoren etc in, daarom kan er ook weinig kapotgaan. Als er dan wat kapot gaat zal t niet zo geavanceerd (en dus goedkoop) zijn. Oriënteer je even bij Dacia Logan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen geldt: als je handig bent en je hebt er de tijd voor, kies dan voor een auto waar je het onderhoud zelf kan doen. Kies dan dus voor simpele techniek als je een 'beginner' bent. Ik denk dan gelijk aan een simpel Frans of Duits autootje met weinig erop wat kapot kan gaan. Bijvoorbeeld een Peugeot 205, Opel Corsa/Astra, een Citroen AX (of iets nieuwer een Saxo).Wil je toch het onderhoud door een garagist laten doen, dan zal het je niet al teveel kosten, mits er geen grote reparaties aan te doen zijn als een distributieriem of wat laswerk bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De auto's die het goedkoopst in onderhoud zijn, zij auto's waarvan er veel worden verkocht en niet exclusief zijn. Let op een sportversie Volkswagen Golf is ook niet goedkoop in onderhoud. Een standaard auto is veelal goedkoop in onderhoud. (hoe minder er op zit hoe minder er kapot kan gaan) Voor japanse auto's geldt dat deze bekend staan om de dure onderdelen. Met name Honda. Voor veel modellen kun je ook imitatie onderdelen krijgen die goedkoper zijn dan de originele onderdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hyundai en Kia hebben resp. 5 en 7 jaar van 'bumper tot bumper' garantie. Bij aanschaf krijg je lijstje wat de onderhoudsbeurten tot 150.000 km gaan kosten per keer (bij elkaar gemiddeld 1500 euro). Zo weet je dus vanaf aanschaf tot 7 jaar hoeveel je precies kwijt bent. Bij Hyundai kan je ook nog 2 jaar verlengde garantie bijkopen.