ik kan mijn auto verkopen naar iemand in belgie voor onderdelen hoe gaat het dan met het vrijwaringsbewijs

Toegevoegd na 1 uur:
ook als de nieuwe eigenaar in belgie woont

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (2)

Je kunt de auto over laten zetten met de nieuwe eigenaar bij een postkantoor in NL, dan krijg jij direct het vrijwaringsbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zal de auto moeten verkopen aan de nieuwe eigenaar die in belgie woont. Deze zal een zogeheten export kenteken moeten aanvragen op dat zelfde NL postkantoor. Als dat geregeld is kan de nwe eigenaar de auto binnen 14 dagan na aanschaf uitvoeren (rijdend over de openbare weg) naar belgie. In belgie zal de eigenaar moeten zorgen dat de op zijn naam staande auto als gesloopt in het wegregister komt te staan.