4 studenten willen samen een auto voor een roadtrip kopen, maar welke?

We denken aan iets als een golfje of Honda civic

We hebben ong 700 euro te besteden, hij moet ons veilig 3000km

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook aan je bagage, hoeveel neem je mee? Ook tenten en zo?

Antwoorden (8)

Ik had een trip naar van België naar Zandvoort gemaakt met een Honda Civic. Ik had overal spierpijn. Een Honda Civic raad ik zeker niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke dan wel? gezien dat zijn vraag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei, ik heb alle eigenaars van een Honda Civic op mijn dak, hilarisch xD ZO zie je maar hoe kortzichtig mensen zijn. Pak een trein, dan heb je dat niet ;)
Natuurlijk is een goedkoop autootje kopen een super gaaf idee. Maar denk alsjeblieft aan jullie veiligheid! Een auto in dat prijssegment is waarschijnlijk een stuk ouder en kent meer gebreken. Wil je kilometers van huis met pannen zitten of erger nog; een vreselijk ongeluk?

Is het misschien een idee om een auto te huren? Informeer eens bij organisaties als Eurocar. Dan kan je in een Europees land de auto huren en desnoods in een ander land bij Eurocar weer inleveren. Er is veel mogelijk mits jullie al een x aantal jaar jullie rijbewijs hebben.

Overigens; reken bij die 700 euro ook je wegenbelasting en verzekering. Je bent niet gelijk klaar. Laat staan de benzinekosten.

Alternatief: Ga interrailen met de trein! Je kunt een ticket kopen waarmee je 8 dagen kunt reizen, maar wel 20 dagen onderweg mag zijn. Jullie zouden dan eventueel in een 'onbereikbaar gebied' en autootje kunnen huren.

Maar ik blijf er bij: safety first!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
goede tip, huren. dichtbij huis kan een oude auto nog wel, maar als je een kapotte startmotor o.i.d. staat (wat oudere golfjes nog wel eens hebben, die van ons wel in elk geval) is het toch wel lullig
golfje huren dus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
één keer een bestel busje gehuurd voor 2 weken, koste 2000 euro waarvan 1000 euro borg. Belachelijk.
Golf is wel een goede betrouwbare auto,goedkoop en comfortabel..
Peugeot 405 is een betaalbare en zeer comfortabele wagen, maar iets minder betrouwbaar...

Zorg sowieso dat je lid van de ANWB wordt als je een end gaat rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een auto die ouder is niet met teveel electra opties neme die kunnen makkelijk kappt gaan ma als je een stevig auto zoekt heb e tijdje een opel astra gehad die zijn wel stevig er rijden nog heel veel van rond en neem vooral een auto waar van je weet dat ze die op de sloop hebben voor eventuele goedkope onderdelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens in Autoweek. Dit blad geeft een aantal weken lang, iedere week een goede, gebruikte auto weg. Voorwaarde is wel dat je een (foto)verslag van je vakantie maakt, waarbij je uiteraard ook een mening geeft over de auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad jullie aan voor een Golf te kopen, niet te duur en zijn goede wagens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Stein1;

Je zult begrijpen dat je voor dat bedrag niet al te hoge eisen kunt stellen. Calculeer in dat de auto na afloop van de trip misschien geen cent meer waard is, dan kan dat niet tegenvallen. Kijk voor de grap eens op marktplaats naar auto's onder de €1000,- want er valt meestal nog wel wat af te dingen. Wees niet kieskeurig; je wilt geen schoonheidsprijzen winnen maar vervoer voor vier personen. Ga ervan uit dat een auto die drie ton gedraaid heeft en het nog fatsoenlijk doet er nog wel 3000km bij kan hebben. Probeer een auto te kiezen van een merk waar elke garage mee overweg kan (veelverkochte modellen dus) en waarvan je eventueel op de sloop ook onderdelen kunt vinden. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toyota Corolla's zijn zeer betrouwbare auto's
ze staan al jaren in de Top10 van 2e hands auto's
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer genoeg red je dat niet voor 700 euro, anders had er bij mij ook wel een op de oprit gestaan ;)