ik rijd een nissan sunny automaat uit ''96 nu is het probleem als ik niet harder rijd dan 40 heb ik een ratelend geluid en heb meteen een rookpluim

auto rijd na de 40 kilometer perfect maar bij lagere snelheid ratelend geluid slecht optrekken en rookpluim
heeft pas grote beurt gehad
wat kan dit zijn.........

Toegevoegd na 2 dagen:
de rook pluim is blauw en niet zwart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Blauwe rook duidt op olie !!
Ik denk dat er iets is met je zuigers of je zuigerveren.
Zit er wel voldoende olie en zit er wel de goede olie in ?
Het gebeurr namelijk heel vaak dat een garage een beurt uitvoert en olie vergeet bij te vullen...
Ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is.
Het kan ook nog aan de ontsteking liggen,misschien een vochtprobleem of de Lambdasonde kapot...dam krijg je een rare mengverhouding.
Hou je ons op de hoogte :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Muts;

Om daar iets bruikbaars over te zeggen is meer informatie nodig en die zul je toch echt van een monteur moeten krijgen. Het klinkt nogal ernstig en gezien de leeftijd van de auto zou ik met het ergste rekening houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voeg me bij het antwoord dat hierboven staat, maar ga me toch wagen aan een gokje wat het ZOU kunnen zijn.

1) De automatische 'choke' blijft op staan
2) Vervuilde sondes (aan luchtinlaat en/of in de uitlaatcollector)
3) Een hele erge is dat je kleppen ontregeld zijn (verklaart het ratelende geluid wel)
4) De brandstofafstelling is niet meer correct.

Door alle bovenstaande scenario's zullen je bougies waarschijnlijk roetzwart zijn, wat ook niet goed is voor je ontsteking. Net als met een overdreven vervuilde luchtfilter krijg je dan die zwarte rookpluim.

Zo zijn er nog wel scenario's die ik kan bedenken, maar het zijn er teveel om op te noemen.

Het leuke aan deze wagens is dat een 'echte' mecanicien hieraan nog kan werken.
Ik bedoel hiermee dat hij door het proces van eliminatie steeds dichter bij het probleem komt.

Dit zonder dat je naar een dure merkgarage moet gaan waar je al betaald als je je wagen nog maar binnen rijd.

Bij de meeste nieuwe wagens (of bijna allemaal) heb je een diagnose-apparaat nodig, dat dan enkel zo'n merkgarage bezit.

Mijn raad, zoek iemand die écht wat kent van techniek, en laat hem eens rijden. Vanop afstand kan niemand exact vertellen wat er mis aan is.

ps: Zo te horen is het grote onderhoud niet echt geweldig uitgevoerd, ben je zeker van de eerlijkheid van de garage ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook bedankt voor je reaktie hebben nu iemand gevonden die hem na gaat kijken