Is het verstandig om een auto te financieren?

Ford heeft namelijk als aanbieding een ford fiesta voor 99euro per maand. Nu lijkt dat heel goedkoop, maar waar zit dan het addertje onder het gras? Is dat enkel de all risk verzekering? Is er ook iemand die ervaring heeft met het financieren van een auto?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (6)

Ha, die Buis;

Het is alleen verstandig om een auto te financieren als je beseft dat je aan het eind van het contract meer hebt betaald dan wanneer je die auto in één keer zou hebben afgerekend met gespaard geld bijvoorbeeld. Die aanbiedingen kunnen gunstig zijn als je toch al van plan was geld te lenen voor een auto, maar bedenk wel dat er door de geldverstrekker flink aan verdiend wordt. Als je de auto snel nodig hebt en niet de tijd hebt om ervoor te sparen heb je misschien geen andere keuze dan een financiering, maar informeer dan ook eens bij de grotere banken en verzekeraars; een gunstig doorlopend krediet kan dan op termijn voordeliger zijn. Zolang je er maar voor zorgt dat je de schuld minstens zo snel aflost als dat je auto in waarde daalt. Liefst nog sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ne auto op afbetaling is gewoon te dom voor woorden, da is zeker 3jaar da ge moet afbetalen, als ge da op u 18 doet ebde dus pas op u 21 uwe wagen afbetaald, alst een laag bedrag was, bij grotere bedragen is da 6 jaar dan zijde al 24 dus als ge dan alleen wilt gaan wonen... En er mag dan niks misgaan ook é, en er gaat wel altijd iets mis.
fremar
12 jaar geleden
Lenen kost geld. Bij ford doe je een aanbetaling op de auto die minstens de helft is van de waarde van de auto. Daarna kun je dan de rest lenen. Het te betalen bedrag per maand is afhankelijk van het te lenen bedrag en is inclusief rente. Hoe meer je leent hou hoger het maand bedrag wordt.
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen als ik jou was
Stel voor er verandert ineens iets drastisch in je inkomen je word ontslagen of iets anders
daar ga je natuurlijk niet van uit maar dan zou je er nog wel eens problemen mee kunnen krijgen je weet het maar nooit wat er kan gebeuren

daar komt ook nog eens bij dat het veel duurder is

ik zou gaan sparen voor een auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het voor privé, of voor een bedrijf? Dat maakt veel verschil.
Privé een auto financieren is heel duur. Dus dat moet je op een of andere manier kunnen terugverdienen; bijvoorbeeld doordat je dan goed betaald werk kunt doen.

Voor een bedrijf ligt dat anders. Het zijn dan eenvoudigweg kosten, en die zijn gewoon aftrekbaar. Bij een goed lopend bedrijf werkt het dan zo, dat tegenover die kosten meer opbrengsten staan, zodat er winst gemaakt wordt. Zie verder bij leasing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het addertje is dat als jij de showroom uitrijdt met je nieuwe autootje, de waarde al 3000 euro gezakt is. Je betaald waarschijnlijk 2% van het totaalbedrag van de lening aan de financieringsmaatschappij dus betaal je eind van de rit waarschijnlijk 2000 euro meer voor de auto, die dan inmiddels al 5000 euro in prijs gezakt is. Je moet ook uitkijken met huurkoop, dan houden zij namelijk je kentekenbewijs als onderpand, en kan je ook niet zomaar van het ding af. Kijk of je een goede 2e hands auto kunt vinden, weinig kilometers en een jaar garantie.